Wednesday, May 4, 2011

Makna Santai Bagi Saya (Mcm Karangan UPSR pulak...)

Dulu kalo member bawak hang-out or santai2 di clubs, I on jer. Tapi nowadays dah jarang sekali melawat tempat yang sebegitu untuk bersantai. Pe ke makne nak santai kat tempat yang penuh dengan bunyi bass speaker yang macam nak mampus, dan bau asap rokok yang mampu membunuh seekor gajah.

It's not that I'm prejudice or what-so-ever la kan ngan tempat2 camtu. Saya dulu pun pernah pergi and enjoy2, frankly memanglah bes. Tapi dikala usia semakin matang begini ada jugaklah terdetak kat hati dan berfikir sejenak kebaikan dan keburukannya.

Nowadays, saya lebih mementingkan santai yang berkualiti daripada santai yang enjoy2 seperti dulu. That is why when a friend ask me for a santai, first thing in mind, the venue. If they are proposing a place that I mentioned above, my answer would be "I'll see first..", which indicate that there's a chance that I wouldn't come.

Just imagine dah berapa bulan tak jumpa member and all of sudden you are missing them and asked them for an outing, and ended up in a club. And at the end of the day you just talk one or two lines because everyone is busy enjoying themselves. Yes, I kind of get frustrated with this kind of situation eeeeeeeeeeeeeverytime it happens. I WOULD propose a better place but most of the time it's up to the majority.

Last-last time nak buat decision nak pergi ke tak with the so-called santai tak pegi lagi bagus, 1) Save budget, 2) Xde faedah nyer, 3) Time2 jumpa geng sekalian, semua ikut haluan masing2 and tak tau berita diaorg.



No comments: